Alte articole

Laborator

Cum afectează smartphone-ul capacitatea de concentrare și de învățare

de George Herlaș

Telefonul a devenit extensia noastră. Nu se mai pune problema în ce scop este el folosit, căci orice am face, tot la el ne întoarcem - sunăm, trimitem mesaje, căutăm informații, îl folosim pentru jocuri, vizionat clipuri, seriale, ba chiar a devenit un instrument pentru muncă. Astfel, oriunde ne-am uita, toată lumea are un telefon. Și asta de la vârste fragede. Dar cum ne impactează acest lucru în timp?

 

 

19.03.2024
Clasă

5 recomandări de la un profesor de Română înaintea examenelor: „Încă mai primează reflexul învățatului pe de rost, dar trebuie să demonstrați că ați înțeles”

de Cristina Radu, Andrada Lăutaru

Nu tociți, citiți cu atenție cerințele și nu intrați în panică dacă nu știți imediat un răspuns - țineți cont de toate astea și aveți toate șansele să luați examenele fără probleme, spune profesorul de Limba Română Alexandru Ciocan. În pragul Evaluării Naționale care începe luni, 19 iunie, cu proba la Română, și al Bacului de la sfârșitul lunii, dascălul vine cu câteva ponturi.

16.06.2023
Cancelarie

Editorial. Între Prima Școală Românească și Perseverența pe Marte

de Iulia Măndășescu

În timp ce roverul Perseverence trimite imagini de pe Marte, școala românească se scormonește de tablete ca toți elevii să participe la ore în timpul pandemiei. Iulia Măndășescu, profesoară pentru învăţământul special și profesor MERITO, observă într-o analiză pentru Școala 9 ce distanță ca de la cer la pământ avem de parcurs în școala românească. Dar nu privește fatalist situația, ci plină de speranță. Știe că în România sunt în continuare cadre didactice care îi învață pe copii să țintească tot mai sus, până la stele.  

08.03.2021