E pretutindeni și cu ochii-n patru. Se simte mai bine afară decât în casă.
Olandezul Richard van Hooijdonk este unul dintre cei mai apreciați futurologi din lume. Analizele și sfaturile sale în ceea ce privește schimbările pe care le va aduce în viitor tehnologia în domeniul afacerilor și în viața de zi cu zi sunt căutate de marile companii internaționale, dar și de instituții de stat. Într-o discuție cu Școala 9, futurologul și-a expus îngrijorările cu privire la felul cum se face educație astăzi.
Am făcut un istoric al momentelor importante prin care a trecut învățământul profesional și tehnic în România după 1989, pentru a înțelege mai bine punctul în care ne aflăm acum.
În această săptămână, elevii de clasa a VI-a au susținut evaluarea națională. Urmează cei de clasa a IV-a și apoi cei de clasa a II-a. Nu vor primi note în catalog, nu se fac clasificări ale elevilor în urma rezultatelor, nu trebuie făcute ore de meditații înainte, cum se practică la clasa a VIII-a și la Bac. Rezultatele le primesc părinții și cadrele didactice care pot realiza apoi un plan individualizat de învățare. Profesorul Bogdan Cristescu, director în cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, adică instituția care a gândit și implementat aceste examene, a explicat pentru Școala 9 ce ar trebui să știe un copil la final de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a și de ce sunt atât de importante aceste testări.