profesoară universitară Purdue University

Cătălina Florescu

Cătălina Florina Florescu s-a născut de mucenici pe 9 martie, într-o zi de duminică. Este din Dobrogea, absolventă a Facultății de Litere (secția română-engleza-americană) din cadrul Universității București. A plecat din țară la 23 de ani și are un masterat și doctorat obținute în SUA la Purdue University. Specializarea ei de la doctorat, literatură comparată cu accent pe medicina umanistă, a venit în urma unei pierderi în adolescență. A petrecut deja un sfert de secol într-o altă țară și a scris alternativ în română și engleză pentru a-și menține dualitatea identității. Are un singur copil, un băiat care acum este student. Visează să poată face ca munca ei de cercetare și cărțile sale să îi inspire și pe alții să își descopere & continue pasiunile. Crede intens în vox populi & drepturile celor defavorizați. Motto-ul ei este “Gnothi seauton”, celebra inscripție de la Tempul lui Apollo. Știe trăit că doar atunci când îți cunoști atuurile și slăbiciunile deopotrivă, știi deja cum să te prezinți lumii și aperi la nevoie, cu resurse sigure, nu imaginate. Predă la Pace University & Stevens Institute of Technology. Mai multe puteți afla aici: http://www.catalinaflorescu.com/

Editorial. „Normal” este un cuvânt toxic. Sau despre dizabilitățile noastre, la școală și în viață

de Cătălina Florescu

În 1999 Liane Holliday Willey publica Pretending to Be Normal, o carte inspirată din propria experiență cu sindromul Asperger care face parte din multele manifestări ale autismului. Autoarea a scris cartea reflectând la copilăria ei, la felurile aparte de a reacționa, la „ciudățeniile”, idiosincraziile ei, dar și pentru a face loc unui dialog care pe vremea copilăriei ei nu exista. Autoarea se duce mult mai mult în timp, la sfârșitul anilor ’70 și întreaga decadă a anilor ’80 atunci când în Statele Unite unui copil ca ea, cu rezultate excepționale, bizareriile din comportament, stângăciile sociale erau mai puțin percepute ca fiind un semn al unei boli. 

20.02.2024

Alte articole

Laborator

Mommy HAI, o aplicație-agregator pentru nevoile părinților

de Școala9

ALT-Școala. „Cum aleg grădinița pentru copilul meu?”, „restaurante child friendly” sau „spectacole pentru copii” sunt doar câteva dintre căutările zilnice în rolul de părinte. Mommy HAI (Has Amazing Ideas) îi ajută pe părinți să organizeze agenda copiilor lor: locații, activitǎți şi evenimente, magazine și furnizori de servicii, toate într-o singură aplicație gratuită. Ideea a ajuns în finala competiției Innovators for Children, realizată de Impact Hub București, în parteneriat cu BRD.

31.01.2025
Laborator

EDUCAȚIA ÎN LUME. Prima regulă pentru redeschiderea școlilor americane: purtarea măștilor. Cele mai căutate joburi vor fi cele în inteligență artificială

de Andreea Archip. Foto: Shutterstock

Președintele Joe Biden se va ține de cuvânt și va redeschide toate școlile în primele o sută de zile de mandat. Iar prima regulă și cea mai importantă va fi purtarea măștilor. Criza Covid a schimbat ceea ce înseamnă educația și a determinat antreprenorii să fie creativi. O companie daneză vrea, de exemplu, să ajungă la 10 milioane de elevi prin intermediul laboratoarelor virtuale de științe. Dar tot pandemia lovește cele mai vulnerabile țări: ca să răspundă crizei de personal, Rwanda a început să angajeze mii de profesori fără nicio experiență sau calificare.

20.02.2021
Clasă

Spitalul de Psihiatrie din Câmpina are o școală pentru copiii internați. „Aici află că nu sunt ei cei mai răi din lume”

de Andreea Archip. Foto: Dumitru Angelescu. Video: Cosmin Nistor

Mii de copii români ajung anual în spital pentru diferite perioade. În tot acest timp, își pun școala pe pauză și când se întorc acasă trebuie să recupereze singuri materia. Există însă și spitale care au școli pentru copiii internați. Școala 9 a mers la școala sanatorială de la Spitalul de Psihiatrie Voila din Câmpina, Prahova, unde învață anual în jur de 80 de elevi. Aici ajung copii cu tulburări de comportament sau probleme emoționale care  au fost dați afară din mai multe clase și au fost clasificați adesea ca fiind „copii-problemă”. Aici învață, cu pași mici, să mai dea o șansă educației.

03.08.2021