
Cătălina Florina Florescu s-a născut de mucenici pe 9 martie, într-o zi de duminică. Este din Dobrogea, absolventă a Facultății de Litere (secția română-engleza-americană) din cadrul Universității București. A plecat din țară la 23 de ani și are un masterat și doctorat obținute în SUA la Purdue University. Specializarea ei de la doctorat, literatură comparată cu accent pe medicina umanistă, a venit în urma unei pierderi în adolescență. A petrecut deja un sfert de secol într-o altă țară și a scris alternativ în română și engleză pentru a-și menține dualitatea identității. Are un singur copil, un băiat care acum este student. Visează să poată face ca munca ei de cercetare și cărțile sale să îi inspire și pe alții să își descopere & continue pasiunile. Crede intens în vox populi & drepturile celor defavorizați. Motto-ul ei este “Gnothi seauton”, celebra inscripție de la Tempul lui Apollo. Știe trăit că doar atunci când îți cunoști atuurile și slăbiciunile deopotrivă, știi deja cum să te prezinți lumii și aperi la nevoie, cu resurse sigure, nu imaginate. Predă la Pace University & Stevens Institute of Technology. Mai multe puteți afla aici: http://www.catalinaflorescu.com/

Americanca Brandi Bates, fondatoarea Bibliotecii Copiilor „Din loc în loc”, la Lupeni, Hunedoara, s-a încăpățânat ca în pandemie să organizeze o tabără virtuală. Brandi este și cea care, în urmă cu 20 de ani, a adus în orășelul de pe Valea Jiului plăcerea lecturii împreună, cu voce tare, părinți și copii laolaltă. Brandi povestește pentru Școala 9 cum 39 de participanți, de la doi la 58 de ani, au reușit să spargă barierele online-ului la atelierele de hârtie, de caligrafie, de linogravură sau la cele de făcut pâine cu maia. Iată povestea sa!
Predarea fonetică a limbii engleze la clasele mici le oferă elevilor reguli accesibile și unelte de decodare, ca să poată deveni cât mai devreme cititori.
Publicația Școala9 lansează ziarul REZOLVAT: 24 de pagini de soluții care să-i sprijine pe profesori, directori, părinți, elevi, pe primari, sau funcționari publici interesați de temele abandonului școlar și a literației.