colaborator

Eleonora Fojică

Este profesoara de limba franceză la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București. A publicat mai multe articole despre programele și planurile de învățământ, despre reforma în educație și demnitatea cadrului didactic, începând din 1993, în revistele Tribuna învățământului și Examene, dar și pe platformele România curată și Republica. A publicat eseuri culturale în limba franceza pe site-ul mondial al Francofoniei – www.mondesfrancophones.com. A făcut traduceri pentru revista Secolul 21.

Alte articole

Clasă

LEMI - platforma care calculează cât de potrivite sunt textele literare pentru fiecare vârstă

de Raluca Cristea

LEMI - „Lectură pentru mine” este o platformă realizată de o echipă de lingviști și informaticieni din Timișoara care analizează nivelul de dificultate al unui text. Adică îți arată dacă un anumit fragment este potrivit pentru un elev de a treia sau merge mai bine la unul de a cincea, de exemplu. Instrumentul, care are la bază formule matematice, le poate folosi cadrelor didactice sau autorilor de manuale și este primul din țara noastră. În plus, oferă și o colecție de texte gata adaptate pentru diverse vârste.

13.12.2024
Laborator

Dezvoltarea creierului la adolescenți e afectată de programul de somn. Studiu: cei care adorm târziu riscă să aibă probleme de comportament

de Alexandra Șerban

Obiceiurile copiilor de a sta treji până târziu în noapte le afectează creierul și comportamentul în anii următori, arată un nou studiu citat de The Conversation. Cercetătorii au studiat rutina de somn și comportamentul a 200 de adolescenți timp de șapte ani și au găsit o corelație potrivit căreia „păsările de noapte” prezintă un risc mai mare să fie agresivi, antisociali și să încalce regulile. 

12.11.2022
Cancelarie

Peste o mie de școli cu niciun angajat vaccinat, 91% din rural. „Încercăm să-i convingem cu frumosul, dar nu e ușor”

de Alexandra Șerban și Ada Costanda

Elevii din sute de sate și comune nu merg la școală pentru că dascălii nu sunt vaccinați. La țară sunt și cele mai multe probleme cu conexiunea la internet și accesul la tablete, astfel că educația online este un bandaj mic pe o rană prea mare. Ministerul Educației spune că încă mai caută soluții, iar inspectorii județeni încearcă să convingă personalul didactic din rural să se imunizeze. „Orice unitate de învățământ care este în online produce o problemă de inechitate”, atrage atenția secretarul de stat Sorin Ion.

17.11.2021