Antropolog urban și consultant, interesat de cooperare internațională, politici publice sustenabile și industrii creative.
Când vine vorba de noua Lege a educației naționale, cred că avem trei aspecte importante de urmărit: ce roluri vor avea primarul, rectorul și inspectorul, vectori de putere în sistem. Legea va fi lansată în dezbatere publică la începutul lunii iunie, așa ni s-a promis. Suntem în iunie, o așteptăm.
543 de milioane de euro primim de la Uniunea Europeană să rezolvăm problema abandonului școlar, prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență. Cum îi vom cheltui? Programul de educație remedială din 2021 a însemnat 30 de milioane de euro pentru niște cursuri care nu au reușit nici să-i scape de repetenție sau corigență pe mulți dintre elevii participanți. În unele județe, mulți copii din grupul-țintă nici nu le-au frecventat. Dar oamenii au fost plătți. Coordonatorii județeni, de pildă, aleși din rândul inspectorilor, au primit sume peste 23.000 de lei pentru patru luni de activitate. Cât un profesor debutant în zece luni.
Mai bine de jumătate dintre români nu au citit nicio carte anul trecut, iar unul din trei nu a citit niciodată. În același timp, 97% dintre români folosesc un telefon mobil. De aici a pornit NABU, o aplicație mobilă gratuită cu cărți pentru copii, grupate pe niveluri de lectură - începător, mediu, avansat, expert. Astfel, părinții au nevoie doar de un smartphone, conexiune la internet și câteva minute în fiecare zi pentru a sprijini dezvoltarea literației copiilor lor.