
Antropolog urban și consultant, interesat de cooperare internațională, politici publice sustenabile și industrii creative.

Ruxandra Gubernat spune despre ea că a rămas în adolescență. „Sunt mamă, sunt soție, plătesc taxe, predau, dar cumva emoțional îmi place acolo, îmi place în adolescență”. Este și regizoarea filmului „Vis.Viață”, („Imaginary Youth”), un documentar care urmărește viața a trei adolescenți prin liceu, peste pandemie, până la admiterea la facultate. Ruxandra a povestit pentru Școala 9 ce a însemnat pentru ea, la 41 de ani, să deschidă ușile interzise ale Gen Z.
Coronițe, școli bune, școli rele, olimpiade și podiumuri - acestea sunt câteva dintre subiectele care au epuizat universul discursiv privind viitorul (și prezentul) politicilor educaționale de la noi, în aceste zile toride. Elevii, studenții și profesorii au intrat în vacanță, la fel și Ministerul Educației, se pare, fiindcă întârzie cu succes implementarea unor reforme prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență. Patru jaloane avea de îndeplinit Ministerul din componenta dedicată „României Educate”: primele trei vizau învățământul preuniversitar și nu au fost îndeplinite. A intrat în linie dreaptă doar angajamentul care viza universitățile.
Volumul „De pe teren. Ghidul jurnalistului de știință”, dedicat deopotrivă reporterilor la început de drum și celor cu experiență pasionați de știință, a fost lansat la începutul lunii noiembrie de asociațiile de jurnaliști The Balkan Network of Science Journalists și European Federation for Science Journalism. Ghidul în limba română, coordonat de jurnalistele Andrada Fiscutean și Cristina Radu, este o colecție de sfaturi și experiențe la care au contribuit peste 20 de jurnaliști, oameni de știință și creatori de conținut.