
Irina este ilustrator freelance din 2017, după ce a hotărât să acorde o șansă unui domeniu pe care obișnuia să îl admire de pe margine, ca spectator, dar care s-a transformat treptat într-o profesie full-time.

10 mii de elevi de gimnaziu s-au întrecut anul ăsta în CampioMate. Competiția online a fost făcută pe modelul sportiv, cu antrenori, bancă de rezerve și transferuri, de către doi părinți antreprenori cu experiență în publicitate. „Ne-am gândim la matematică ca la un produs și că trebuie să conectăm copiii cu el”. Așa au creat o platformă gratuită unde să joace toți copiii, nu doar cei care fac performanță. Anul trecut, au observat că elevii din județul Iași care au participat la CampioMate au avut rezultate mai bune și la Evaluarea Națională. Dar peste toate, altul e marele câștig: „Înainte îmi era frică de teste la mate și acum nu-mi mai e.”
Anca Rotaru dă tonul în limba engleză. Cu ajutorul cântecelor, ea explică regulile gramaticale complicate și face totul să sune mai melodios.
„Când intri în clasă, trebuie să îți lași toate problemele în afara ei.” De câte ori vi s-a spus asta? De câte ori ați transmis acest mesaj? Să nu ne spuneți că nu ați auzit niciodată acest îndemn. Este unul dintre cele mai vehiculate mesaje despre statutul și misiunea profesorului, care se concentrează pe beneficiarii educației, elevii, ceea ce este, până la un punct, normal, firesc. Dar există, credem noi, și un firesc al întoarcerii privirii înspre profesori, care par a fi transformați, de acest mesaj, în niște mecanisme ușor de programat și atât. Or, lucrurile nu sunt așa de simple. Nu sunt deloc simple.