
Liliana Romaniuc este profesor, trainer, reformator și expert în domeniul educației. Este fondatoarea a două școli private, una dintre ele școală Cambridge, a unui ONG, Asociația Română de Literație, profesor asociat la Universitatea Al. I. Cuza Iasi, fost inspector general de Iași, expert ARACIP și doctor în științele educației. Pasionată de învățare!

Aproape toți elevii care au participat la sondajul Școala 9, despre cum văd ei sistemul de învățământ românesc, și-ar dori ca programa școlară să fie parțial personalizată și să-și aleagă ei ce materii să studieze. Cei mai mulți copii ar vrea ore de educație sexuală în școli, mai mult decât opționalul care se face acum, ore de educație financiară, dar și cursuri de prim ajutor și de educație media.
Într-o școală din cartierul Ferentari, psihopedagoga Ana Vasile a implementat un model educațional inspirat din sistemul american care sprijină copiii cu cerințe educaționale speciale (CES) sau pur și simplu pe cei cu dificultăți de învățare, care au rămas mult în urmă. Practic, a înființat un laborator unde copiii vin să lucreze în ritmul lor, să devină independenți în învățare ca apoi să țină pasul cu cei din clasa lor.
Cu alegerile prezidențiale aproape, la început de an școlar, candidatul Marcel Ciolacu lansa vestea accesării a peste 2 miliarde de euro pentru învățământ și sănătate, încurajând primarii „harnici” să profite de aceste fonduri. Cu mai multe linii de finanțare pentru toalete conforme lansate în ultimii cinci ani, sute de elevi încă merg la toalete în curtea școlii. În satul Buda-Crăciunești, în județul natal al premierului, am prins ultimii pași înainte de darea în folosință a unei toalete de aproape 30.000 de euro pentru cei aproape 160 de elevi ai școlii.