
Liliana Romaniuc este profesor, trainer, reformator și expert în domeniul educației. Este fondatoarea a două școli private, una dintre ele școală Cambridge, a unui ONG, Asociația Română de Literație, profesor asociat la Universitatea Al. I. Cuza Iasi, fost inspector general de Iași, expert ARACIP și doctor în științele educației. Pasionată de învățare!

E mai bine cu camere video în clase și alte spații din școală? Răspunsul nu e simplu: deși scad incidentele și faptele antisociale, există și efecte psihologice asupra elevilor, în special a celor din grupuri dezavantajate. Școala 9 s-a uitat la măsurile de securitate pe care le iau alte țări și cum sunt percepute ele.
Aproape jumătate dintre părinții britanici publică cu regularitate imagini și videoclipuri cu copiii lor, pe rețelele de socializare, încă din primele luni de la naștere. Obiceiul a devenit atât de comun încât a fost botezat „sharenting” (share - a împărtăși + parenting). Specialiștii avertizează însă că expunerea online vine cu anumite riscuri și sfătuiesc părinții să-și ia anumite măsuri de precauție.
„Îți spun «nu» pentru că te iubesc” a fost mesajul care la finalul anilor ‘90 i-a adus pe islandezi împreună ca să scadă consumul de alcool, tutun și droguri la adolescenți. Ca și noi, până atunci doar se învârteau în jurul expresiei „spune «nu» drogurilor”. Au schimbat cu totul modelul de prevenție, iar astăzi „Planet Youth” este un program model care se desfășoară în 22 de țări, inclusiv la noi. Am vorbit cu Margrét Lilja Guðmundsdóttir, cadru didactic, mamă și Knowledge Director la Planet Youth.