Alte articole

Clasă

WhatsApp, Doc? Șase mame își povestesc experiențele de pe grupurile de părinți

de Adriana Moscu. Ilustrație: Cristi Bordeianu / Argo

La început a fost cuvântul. Apoi s-au creat grupurile de WhatsApp. Și lucrurile s-au complicat.

23.06.2020
Clasă

Profesorii și elevii vor să se renunțe de tot la tezele școlare: „sunt stresante” și „din alte vremuri”

de Andreea Ofițeru. Foto: Eli Driu și Pixabay

Trecerea tuturor școlilor la învățământul online a ridicat problema susținerii tezelor, testări semestriale la română și la matematică. Decizia Ministerului Educației, după o consultare cu oamenii din sistem, a fost să renunțe în acest semestru la teze. Neașteptat, decizia a fost aplaudată și de elevi, și de profesori. Nu doar că le consideră un factor de stres, dar această lucrare semestrială care valora un sfert din medie, nici n-ar mai fi o metodă de evaluare potrivită pentru școala de azi. „Învățarea și evaluarea se produc zilnic”, nu doar semestrial, este opinia profesoarei de română Monica Halaszi.

25.11.2020
Laborator

Scriitori de manual. Ioana Pârvulescu: „Oricât de ciudat ar părea, sunt, conform diplomei de bacalaureat, prelucrător prin așchiere”

de Andreea Archip Foto: Matei Buta

În clasa a V-a, Ioana Pârvulescu învăța după-amiaza și întoarcerea acasă pe întuneric „avea mult farmec romantic”. Diminețile vorbea cu prietenele la telefonul fix, fără știrea părinților. Gânduri și preocupări poate nu cu mult diferite de cele ale elevilor de azi care ajung să-i citească textul „Prietenul meu” când trec la gimnaziu. În interviul pentru Școala 9, Ioana Pârvulescu a povestit despre operele din manuale care au traumatizat generația ei, a teleportat un copil din epoca jocurilor pe calculator în secolul al XIX-lea și și-a spus opinia despre „mașina de citit gândurile” – Facebook.

04.12.2021