
Matei Bumbuț este fotograf și elev în clasa a XI-a. Își împarte timpul între școală, fotografie, teatru și muzică.

Când a creat Filter, Valeria Kovtun, în vârstă de 25 de ani, s-a uitat la nevoile tinerilor: Ucraina se află pe ultimele poziții în Indexul Alfabetizării Media, doar puțin mai sus decât România. Alfabetizare media înseamnă să știi să deosebești o știre falsă de una adevărată și să fii capabil să nu te lași manipulat. Cu cât această educație începe mai devreme la copii, cu atât ei vor deveni adulți cu o gândire critică bine dezvoltată. Într-un interviu pentru Școala 9, Valeria Kovtun vorbește despre nevoia educației media la clasă și rolul pe care îl are școala în a-i educa nu doar pe copii, ci și pe adulții de-acasă.
Liceenii din țară se strâng online ca să discute cu profesori universitari din Statele Unite, Olanda, Marea Britanie și România despre libertate, vot, societate civilă și feminism. Maria Ferăstrău, elevă într-a XI-a la Colegiul „Gheorghe Lazăr” din București, a deschis în pandemie un club de drept și filosofie. Totul a pornit de la curiozitățile ei față de cele două. Totuși, cum te ajută filosofia în viață? În primul rând, înveți să-ți pui întrebări, spune Maria, și să fii atent la ce se întâmplă în jurul tău.
654 de școli, adică sub 4% din total, sunt în scenariul roșu. Dar numărul lor crește în fiecare zi din cauza infectării cu noul coronavirus. Cumplitul COVID-19 și-a adjudecat și prima victimă din rândul profesorilor: Renato Tronciu, un cunoscut director de școală din Suceava a murit în urmă cu câteva zile. Ca o recunoaștere a riscului la care se supun, profesorii așteaptă în continuare legea care prevede un stimulent de 2000 de lei lunar, pentru orele predate în stările de alertă și urgență. Și mii de elevi își așteaptă tabletele promise de Ministerul Educației dinaintea începerii școlii, tablete care nu au ajuns la ei nici astăzi.