Colaborator

Oana Sandu

Este reporter DoR. Scrie despre orice subiect care o face curioasă jurnalistic, de la tezaure monetare, la viața copiilor cu autism la violență în familie. 

Alte articole

Laborator

EN PLANNER by Școala 9. Învață să analizezi propozițiile și să construiești frazele ca un expert

de Maria Melente, ilustrație: Simina Popescu

Subiectul, predicatul, complementul îți cam dau bătăi de cap? Dar construcțiile incidente, concesive și condiționale? Și cum e cu conjuncțiile acelea coordonatoare și subordonatoare? Dacă încă încerci să le lămurești, acum este momentul să treci prin lecțiile de la școală. Profesoara de română Maria Melente este din nou aici cu planificarea recapitulării și cu o hartă mentală care să te ajute să legi ușor termenii gramaticali.

04.04.2025
Clasă

Editorial. Și noi locuim în casa din Norvegia. O întrebare pentru 5 septembrie

de Monica Halaszi și Horia Corcheș

Vi s-a întâmplat vreodată să citiți o carte sau să urmăriți un film și brusc să exclamați: „Doamne, în tot acest construct ficțional este o metaforă a școlii!”?  Nouă da. Și unul dintre filmele care ne-au provocat la o astfel de lectură este Casa norvegiană (Der norske hus, 2017, Norvegia, regia Jan Vardøen - Netflix), poate cu atât mai mult cu cât mai sunt câteva zile până la începerea unui nou an școlar și avem tendința de a ne obișnui privirea cu lentilele progresive ale universului educațional.

18.08.2022
Cancelarie

Editorial. Dopingul educațional și furatul căciulii

De Monica Halaszi și Horia Corcheș

Fiecare am făcut (credem noi) măcar o dată un set de analize medicale cu scopul de a ne evalua starea de sănătate. Acum, haideți să ne amintim cum am procedat. Am început să ne impunem, cu vreo două săptămâni înainte de controlul cu pricina, un stil de viață sănătos, am consumat mai puține grăsimi și glucide, am consumat legume și fructe, am mers pe jos cel puțin douăzeci de minute pe zi, pentru ca rezultatele analizelor să fie bune? Apoi, după ce analizele au revelat un indice glicemic sau nivel al colesterolului în parametri normali, am continuat cu modul de viață pre-analiză, nu? Știm, știm, răspunsul este negativ în ambele cazuri, fiindcă nu vrem să ne furăm singuri pălăria când vine vorba de sănătatea noastră. De ce însă, atunci când vine vorba de evaluarea nivelului de competențe al copiilor personali sau al elevilor noștri ne place să denaturăm rezultatele? 

09.06.2021