
În prezent sunt postdoctorandă și cadru didactic colaborator al Universității din București. Am crescut înființând un ziar în liceu, organizând un mic târg universitar în Târgu Neamț și adunând semnături pentru păstrarea gării din orașul nostru datorită unor profesori și prieteni curajoși. Mulți ani mai târziu încă descopăr semnificații ale acelor experiențe și mă străduiesc să le creez mai departe pentru studenții mei. Nu-mi iese întotdeauna, realitatea lor e diferită de a mea, așa că citesc, testez și iar citesc despre ce aș putea face mai bine. Principalele mele interese de cercetare sunt legate de abordările critice și constructiviste în predarea educației civice, dar și inegalități educaționale, experiențe de viață și narațiuni identitare ale elevilor și studenților în risc de excluziune, forme de rezistență și adaptare ale profesorilor la schimbările de politici educaționale.

Mai e aproape o lună până la probele scrise de la Evaluarea Națională, care anul acesta se va ține pe 14 și 16 iunie. Unii elevi au lucrat la română și la matematică tot anul, alții au prins din mers o parte din materie și abia acum vor să se apuce de învățat. Are rost să tragi tare în săptămânile de dinaintea examenului? Școala 9 a întrebat două profesoare de română și un profesor de matematică ce pot face elevii ca să se pregătească cu succes chiar și pe ultima sută de metri. „Să pompeze informații chiar și-n ajun, acolo unde cred ei că sunt punctele lor slabe”, a spus una dintre profesoare.
Șapte români stabiliți în Germania ne-au povestit cum arată din diverse perspective sistemul educațional de acolo.
În fiecare vineri a lunii aprilie, artistul George Roșu vă așteaptă cu câte un mesaj din lumea celor care cuvântă.