Pe vremea când eram noi liceeni, nu exista așa ceva. Elevii nu erau implicați deloc în procesul decizional educațional, nici măcar în calitate de consultanți (poate doar responsabilii UTC – UTC de la Uniunea Tineretului Comunist). Îmi amintesc că prima acțiune a elevilor, de amploare, la care am participat, a fost în clasa a X-a, la câteva luni după Revoluția din 1989, un marș de protest prin care se cerea desființarea treptei a doua (examen care se susținea între clasa a X-a și a XI-a).
Ca să le ofere răspunsuri și o nouă resursă părinților care ajung în cabinetul ei, psihologul Cristina Buja a scris cartea „Fram și Bumbic, cel cu două case”. Este o poveste pentru copii cu care aceștia se pot identifica, dar și un ghid pentru părinții aflați în situația de-a le explica celor mici de ce se despart. Psihologul spune, într-un interviu pentru Școala 9, de ce e important ca părinții să stabilească împreună un program echilibrat pentru copil și să-l anunțe că dinamica familiei se va schimba. Amintește, de asemenea, că cei doi trebuie să se abțină de la a atrage copilul de partea lor, pentru că astfel îi fac mai mult rău.
„Trebuie să mă reapuc de mers la sală, după ce începe școala”, îmi scrie azi, o colegă, pe Whatsapp. „Sau cel puțin să mă apuc să fac 10.000 de pași pe zi.” Este adevărat, perioada sărbătorilor de iarnă și vacanța din această perioadă ne fac, pe unii dintre noi, să stăm mai mult acasă, să mâncăm poate mai mult decât de obicei și să facem mai puțină mișcare. Aplicațiile pe care le avem pe telefoanele și ceasurile inteligente ne amintesc acest lucru, iar printre rezoluțiile de Anul Nou pe care le formulăm se află și aceasta: la anul voi face mai mulți pași sau voi face mai multă mișcare.