Idealistă în căutare, cu dor de teren, veșnic cu prea multe taburi și întrebări deschise.
Anul acesta a venit cu o noutate pentru elevii cu CES (cerințe educaționale speciale): locuri speciale la admiterea în licee și școli profesionale, prin ordin de ministru. Dincolo de declarații, cum arată realitatea din teren? Îți prezentăm trei perspective în serial.
O profesoară de muzică din România, Ana-Maria Rusu, a intrat în cursa pentru cel mai bun profesor în Top 50 Global Teacher Prize, competiție internațională organizată de Fundaţia Varkey, axată pe îmbunătățirea standardelor de educație pentru copiii defavorizați. Profesorul câștigător al competiției primește marele premiu de 1 milion de dolari. Nominalizarea Anei-Maria Rusu o clasează printre cei mai buni profesori din lume, la acest concurs participând mii de dascăli din toate țările.
De Ziua Internațională a Literației, 8 septembrie, Maria Kovacs, de la Fundația Noi Orizonturi și Alina Răducanu, de la Teach for Romania, explică cât de complexă este această competență. Urmărind atent progresul a 275 de copii de clasa pregătitoare, expertele au putut vedea ce anume conduce la rezultate mai bune la copiii cu cele mai mari rămâneri în urmă: predare diferențiată, lucrul unu-la-unu după lecții, școli de vară și evaluare pentru intervenții cât mai bine țintite. Și nu e vorba doar de îmbunătățirea scrisului, cititului, înțelegerii, ci și despre creșterea stimei de sine, a încrederii și curajului celor mici.