Subiectele de la Evaluarea Națională, mediile de la admitere și abandonul școlar

Subiectele de la Evaluarea Națională, mediile de la admitere și abandonul școlar

În fiecare după-amiază de vineri, un reporter Școala9 scrie despre cele mai importante informații cu care rămânem din știrile săptămânii în educație.

21.06.2019

de Elena Văduva, ilustrație de Școala9

 


Subiectele de la Evaluarea Națională

Elevii de clasa a VIII-a au susținut marți, 18 iunie, examenul la limba română de la Evaluarea Națională. Cristina Tunegaru, profesoară de română, a spus pentru hotnews.ro că unii dintre itemi au fost mai greu de înțeles, în special textul de la primul subiect: un fragment din Ultima cursă, o piesă de teatru scrisă de Horia Lovinescu. „Psihologia personajului nu este foarte bine motivată”, spune Tunegaru. Pe baza lui, elevilor li s-a cerut să redacteze o argumentație care să demonstreze că textul aparținea genului dramatic. Al doilea text a fost un fragment din A fost odată un scriitor foarte încăpățânat, scris de Adina Nelega, unde elevilor li s-a cerut să menționeze modul și timpul unor vorbe, funcția sintactică a unor cuvinte, transcrierea unei propoziții principale și a unei subordonate și alte exerciții de gramatică. „La subiectul al doilea sunt câteva finețuri la gramatică, la punctele 5 și 6, la construirea subordonatei”, a adăugat Tunegaru.

Proba la matematică a avut loc joi, 20 iunie. Citat de Edupedu, Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice din România, a spus că subiectele au fost mai dificile decât anul trecut și a subliniat că elevii ar fi putut întâmpina dificultăți la problemele de geometrie: „La geometrie mă aștept să fie cele mai multe greșeli, la ambele exerciții. O problemă are un punct delicat, relativ la coliniaritatea unor puncte, și dificil pentru un copil care nu a ajuns să înțeleagă complet. Și la geometria în spațiu este destul de mult de calculat și probabil că vor fi greșeli multe”.

Primele rezultate ale examenului vor fi publicate pe edu.ro pe 25 iunie, zi în care elevii pot depune contestații. Rezultatele finale vor fi publicate pe 29 iunie.


Medii de admitere vs. date personale

Mai mulți părinți au solicitat ministerului să publice din nou mediile elevilor de la Admiterea în liceu de anul trecut, după ce acestea au fost șterse de pe site-ul Ministerului Educației. Ținând cont de legea protecției datelor personale și fără ca numele copiilor să apară în tabele, părinții susțin că pe site ar putea fi codificate numele copiilor și că ar putea fi păstrate doar clasamentele cu mediile de la fiecare specializare.

Ministrul educației, Ecaterina Andronescu, susține că nu poate fi implementată o astfel de soluție din cauza numărului prea mare de copii și al procesului greoi care ar rezulta.


Abandon școlar

Rata abandonului școlar a fost de 16,4% în 2018, cea mai mică valoare înregistrată în România în ultimii zece ani, conform Comisiei Europene. Totuși România are în continuare o rată de abandon cu aproximativ 6% mai mare decât media Uniunii Europene. 

„Abandonul școlar rămâne o provocare, este foarte ridicat, aproape 6 puncte procentuale peste media Uniunii Europene. Atinge vârfuri mult mai înalte în zonele rurale (25,4% în 2018) și în rândul copiilor romi (77% în 2016)”, a spus Katia Berti, reprezentant al Direcției pentru Ocuparea Forței de Muncă din Comisia Europeană, citată de Edupedu.

Elena Văduva

Reporter

Om pasionat de alți oameni, de sunet și de povești. 

CUVINTE-CHEIE

știri Școala9-explică