„Care-i faza cu știința?” / Școala 9 duce cercetători români de top în liceele de la țară

Școala 9 lansează un proiect de popularizare a științei prin care înlesnește întâlnirile dintre cercetători români de top și elevi din liceele de la țară. Primul eveniment din seria „Care-i faza cu știința” va avea loc luni, 13 martie, la Liceul Tehnologic Puiești, județul Vaslui. Fizicianul Cristian Presură, cercetător și autor de cărți despre știință, le va răspunde liceenilor la curiozități.

12.03.2023

Redacția Școala 9
Deschidem luni, 13 martie, seria întâlnirilor dintre cercetători de top din țară și străinătate și liceeni din rural și urbanul mic din cadrul proiectului „Care-i faza cu știința?”. Răspund la întrebare cei mai avizați să o facă, adică cei care o slujesc zilnic - oamenii de știință.

Cristian Presură, unul dintre cei mai apreciați și populari fizicieni români, se va întâlni luni cu elevii de la Liceul Tehnologic Puiești, ca să le povestească despre profesia sa și să le explice la ce ne ajută cercetarea. Evenimentul care va începe de la ora 13.00 va fi în format hibrid.

Autorul cărții „Fizica povestită” și-a obţinut doctoratul în fizică la Universitatea Groningen, Olanda, unde a caracterizat proprietăţile optice ale sistemelor corelate de electroni, iar astăzi este cercetător la compania Philips, Olanda. S-a specializat în domeniul senzorilor medicali și împreună cu echipa sa, a inventat şi introdus pe piaţă primul ceas capabil să măsoare pulsul sportivilor numai pe baza senzorilor optici. A publicat mai multe zeci de lucrări şi brevete de invenţie.

Cercetătorul are o activitate importantă de popularizare a ştiinţei în limba română, scriind articole și cărți și creând conținut pentru canalul de Youtube „Fizica cu Cristian Presură”.

Un studiu din 2020 arată că cercetătorii sunt categoria profesională în care oamenii au un nivel al încrederii de 59%, mai mult decât în funcționarii din guvernele naționale și în jurnaliști, dar mai puțin decât în militari.

Școala9 este un proiect editorial independent dedicat educației preuniversitare inițiat de către BRD Groupe Société Générale.

Școala9