EDUCAȚIA ÎN LUME. Un profesor din Napoli face lecții sub balconul elevilor

EDUCAȚIA ÎN LUME. Un profesor din Napoli face lecții sub balconul elevilor

Un profesor din Napoli îi face pe elevii lui să se simtă mai puțin singuri, acum că școlile sunt din nou închise, prin lecțiile pe care le face la balconul celor mici. Un nou studiu care a inclus 191 de țări arată că nu există o legătură clară și semnificativă între deschiderea școlilor și cum evoluează numărul de infectări. 

25.10.2020

de Florinela Iosip. Foto: Pixabay

Italia. Lecții sub balcon în Napoli

În regiunea italiană Campania, școlile au fost din nou închise din cauza creșterii numărului de infectări cu noul coronavirus. Cei mai mulți elevi s-au întors la învățământul online de acasă, cu laptopul sau tableta. Însă în capitala regiunii, orașul Napoli, un profesor aplică o altă metodă: învățarea de la balcon. Asta după ce, în plină stare de urgență, italienii au cântat împreună de la balcon. 

Profesorul își desfășoară orele în plină stradă sub privirile copiilor care stau la balcon, iar părinții și vecinii li se alătură celor mici. Astfel, lecția devine o bucurie colectivă, scrie publicația italiană La Repubblica

În timpul orelor, Tonino Stornaiuolo le-a citit recent copiilor „Telegrama“ sau „Evadarea lui Pulcinell“, două texte care abordează tema libertății, scrise de Gianni Rodari.

„Situația actuală este delicată și gravă, dar trebuie să le arătăm copiilor că dificultățile, împreună, pot fi depășite”,  a scris pe Facebook Tonino Stornaiuolo.

Redeschiderea școlilor nu are o legătură semnificativă cu numărul de infectări

Insights for Education, o fundație care consiliază ministerele educației din întreaga lume, a publicat de curând un raport în care a analizat tendințele pandemiei raportate la redeschiderea școlilor, din februarie până la sfârșitul lunii septembrie, în 191 de țări.

„Nu există o legătură semnificativă. Nu se poate afirma că închiderea școlilor duce la scăderea cazurilor sau că deschiderea școlilor duce la creșterea numărului de cazuri“, a spus Randa Grob-Zakhary, președinta fundației, notează npr.

Unele țări, cum ar fi Thailanda și Africa de Sud, au deschis complet școlile când numărul de cazuri era scăzut, aparent fără niciun impact asupra transmisiei virusului. În schimb, Vietnamul și Gambia au înregistrat mai multe cazuri în timpul vacanței de vară, iar după redeschiderea școlilor numărul de infectări a scăzut. 

În Japonia numărul de cazuri a crescut și apoi a scăzut din nou, în timp ce toate școlile au fost deschise. Pe de altă parte, în Marea Britanie numărul de cazuri a început să crească după redeschiderea școlilor.

Raport internațional: Unu din șase copii trăiește în sărăcie extremă

La nivel mondial, unu din șase copii, adică 356 de milioane de copii din întreaga lume, trăiau în condiții de sărăcie extremă înainte de pandemie. Iar situația se va înrăutăți, arată un nou studiu realizat de Banca Mondială împreună cu UNICEF.

În Africa, două treimi dintre copii trăiesc în familii care se străduiesc să supraviețuiască, cu o medie de 1,90 de dolari pe zi sau mai puțin de persoană. 

Studiul mai arată că numărul copiilor care trăiesc în sărăcie extremă a scăzut moderat, cu 29 de milioane, între 2013 și 2017. Cu toate acestea, UNICEF și Banca Mondială avertizează că orice progres dobândit în ultimii ani a căpătat un ritm îngrijorător din cauza impactului economic al pandemiei de COVID-19.

Comisia Europeană: creșterea autonomiei școlilor adâncește inegalitățile

Rețeaua Eurydice a Comisiei Europene a publicat un nou raport privind echitatea în școli în 37 de țări din Europa. Câteva dintre concluzii sunt:

  • În sistemele de învățământ în care cheltuielile publice pe elev sunt mai mari, diferența dintre elevii cu rezultate bune și cei cu rezultate mai scăzute tinde să fie mai mică. Însă corelația este semnificativă doar în învățământul primar.
  • Majoritatea țărilor își propun să limiteze familiilor cât mai mult posibilitatea alegerii școlii, în ciclul primar, prin repartizarea elevilor în școli în funcție de reședința lor.
  • Un grad foarte ridicat de autonomie în rândul școlilor poate duce la diferențe în calitatea educației și crează ierarhii între școli, sporind inechitatea.
  • Acordarea de stimulente pentru atragerea profesorilor în școlile defavorizate este puțin practicată în țările europene, în ciuda provocărilor recunoscute la nivel internațional cu care se confruntă aceste școli în recrutarea de personal calificat.

Florinela Iosip

reporter

Învață să cunoască oameni și să scrie din 2016. A lucrat la Realitatea TV, Adevărul și Libertatea, unde este reporter și acum. 

CUVINTE-CHEIE

școală balcon napoli saracie copii