Învățătoarea Ema Patrichi a început o bibliotecă virtuală pentru profesori. Școala 9 o continuă

Învățătoarea Ema Patrichi a început o bibliotecă virtuală pentru profesori. Școala 9 o continuă

Școala 9 deschide astăzi o listă cu resurse online pentru profesori, o listă cu platforme care îi vor ajuta să își construiască mai bine lecțiile și să creeze mai multă interactivitate la ore. Am adunat resursele de la învățători și profesori care le-au testat deja, dar lista este deschisă spre completare. Când a lovit pandemia, cadrele didactice au trebuit să se orienteze repede către online, s-au ajutat reciproc și au învățat, unii de la zero, ce înseamnă să treci de la școala față în față la cea intermediată de un ecran. Am pornit demersul nostru de la lista creată de învățătoarea Ema Patrichi din Târgu Mureș.

16.04.2021

de Andreea Archip

Profesori din toată țara nu au mai așteptat realizarea bibliotecii virtuale cu resurse pentru profesori promisă de Ministerul Educației. „Din păcate programul nu va fi implementat foarte repede, suntem în perioada de contractare, voi reveni cu un program de implementare”, declara la sfârșitul lui martie ministrul Sorin Cîmpeanu, în cadrul unei conferințe realizate de Edupedu.

Învățători și profesori din toată țara au creat de capul lor o rețea de întrajutorare cu informații și platforme pentru școala online.

În vacanța de vară, învățătoarea Ema Patrichi a adunat peste o sută de site-uri pentru crearea de jocuri, de fișe sau quiz-uri, de aplicații și prezentări interactive pe care le-a postat pe blogul ei Ema la Școală.

Invatatoarea Ema Patrichi

O sută de platforme pentru predare

Ea folosea dinainte de pandemie multe dintre aceste aplicații la clasă, iar acum a găsit prilejul să împartă din resursele ei. Niciodată nu mergea cu ce găsea pe net direct la clasă. Întâi „se juca” ea online și încerca să înțeleagă mecanismul și cum i-ar fi de folos la ore.

„Principiul după care alegi ceva este: întâi testezi, apeși pe butoane, și abia apoi decizi dacă poți să folosești. Eu am testat tot ce era pe lista aia, unele mai mult, altele mai puțin, și dintre toate de fapt și de drept eu am folosit la clasă maximum 10-12 platforme și aplicații, dar nu pe toate o dată”, a spus învățătoarea pentru Școala 9.

Trebuia să țină cont că elevii ei sunt în clasa întâi atunci când folosea un joc sau o aplicație. De exemplu, Kahoot, o aplicație cunoscută care creează quiz-uri, nu s-a potrivit clasei ei fiindcă a vrut ca elevii să fie independenți, să nu aibă nevoie de părinți lângă ei. Era prea greu pentru copiii de 6-7 ani să schimbe ferestrele și dispozitivele. Așa că Ema nu a schimbat platformele prea des.

„Elevii mici au nevoie de o rutină și stabilitate. Dacă timp de o săptămână am apăsat pe aceleași butoane, mă duc săptămâna viitoare pe aceeași platformă, ca ei să se simtă în siguranță. Nu e ca la noi adulții că ai văzut o platformă și știi unde sunt butoanele. La cei mici este derutant.”

O platformă care i s-a părut foarte utilă a fost Nearpod unde a putut face prezentări și jocuri. „Noi am folosit-o la stările de agregare ale apei, cum fierbe apa, cum se evaporă, și are acolo o activitate de simulare în care copiii apasă pe tot felul de butoane și fac ca apa să înghețe, să se dezghețe, să fiarbă. Ăsta a fost noul nivel în sensul că eu mi-am construit pe platforma respectivă toată lecția de predare, consolidare, testare, într-o singură prezentare.”

O oră în care un profesor doar vorbește, fără să insereze alte elemente online, e destul de monotonă, dar și excesul de aplicații este contraindicat, crede Ema Patrichi.

„Noi după ce am numărat bețișoare la matematică - acum suntem la numere până la 100 - au concluzionat: nu ne mai oprim o dată din numărat? Ăsta e un semnal pentru mine că ei pot trece la etapa următoare, pot să abstractizeze și atunci putem veni cu un joc unde nu mai e nevoie de bețișoare, pe care îl proiectez pe tablă și ei pot face calcule în minte.”

Iată o parte dintre platformele recomandate de învățătoarea Ema Patrichi:

Lista completă a Emei o găsiți aici.

Cristian Hatu de la Centru de Evaluare și Analize Educaționale ne-a recomandat două platforme cu simulări de experimente:

De asemenea, profesorii mai au la dispoziție, gratuit:

Așteptăm sugestiile dumneavoastră pentru a completă lista și a deveni o resursă importantă pentru profesori din toată țara.

 

Andreea Archip

editor coordonator

A terminat Facultatea de Jurnalism la Iași. A fost redactor-șef la „Opinia Studențească”. În 14 ani de presă, a lucrat la Evenimentul Zilei, Adevărul, TVR - Departamentul Știri, Digi 24 și Libertatea, unde este reporter și în prezent. A lucrat așadar în presă scrisă, televiziune și online. Domeniile de interes au fost mereu din domeniul social: educație, drepturile omului, sănătate. 

CUVINTE-CHEIE

biblioteca virtuala, gina patrichi, invatatoare targu mures, ghid predat onlie

Utilizăm cookie-uri și alte tehnologii similare necesare funcționării site-ului, analizării performanței, pentru a-ți oferi conținut personalizat după interese și preferințe, precum și pentru activitatea noastră de publicitate online. Detalii despre despre cookie-uri și gestionarea lor in Politica de Cookies
Accept toate cookie-urile