
Antonia Pup este coordonator advocacy la Societatea Academică din România și studentă la Istorie. A fost președinte al Consiliului Național al Elevilor în mandatul 2019-2020, poziție din care a militat pentru transport gratuit pentru toți elevii din România, legea privind garantarea accesului la educație online pentru elevi și profesori, dar și pentru susținerea Bacalaureatului în pandemie. A fost implicată în consultări cu factori decizionali de la nivel național și european, internațional (Banca Mondială) pentru conturarea unor politici educaționale.

Papa Francisc și-a arătat în această săptămână susținerea pentru parteneriatul civil între persoanele de același sex. Între timp, în România, Curtea Constituțională trebuie să se decidă în câteva zile asupra unei modificări legislative care interzice popularizarea ideologiei de gen în școli și universități. Școala 9 a vorbit cu Cristian Vasile Lungu, senatorul PMP care a inițiat legea și care recunoaște că el și juriștii săi au creat o definiție proprie pentru „ideologia de gen”.
Peste 200 de elevi din țară și-au spus părerea, într-un sondaj lansat în vară de Școala 9, despre sistemul de învățământ românesc. Astăzi, la început de an școlar și de Ziua internațională a Profesorului, publicăm opiniile lor despre calitățile pe care le apreciază cel mai mult la dascăli, dar și despre lucrurile care le displac la ei.
În ultimul an, pe fondul pandemiei, criticile îndreptate asupra profesorilor s-au înmulțit: fie că au venit din partea elevilor, părinților sau din partea colegilor de cancelarie. Afirmația profesoarei Cristina Tunegaru că 40% dintre profesori ar fi analfabeți funcțional i-a încurajat pe unii dintre membrii societății civile să reitereze și ei nemulțumirile lor. Am vorbit cu Cornelia Popa - Stavri, secretar general al celei mai mari federații de sindicate din învățământ, pentru a înțelege mai bine prin ce trec profesorii, cum se poziționează față de aceste critici și cât de eficientă este de fapt evaluarea cadrelor didactice astăzi.