Traducătoare „de meserie”, lingvistă din pasiune, citește până și etichetele de pe detergenți și nu înțelege o lume fără 4000 de semne pe zi.
Oana Durcău, studentă în ultimul an la Automatică și Calculatoare la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, și-a propus să ajute elevii de liceu să ia o decizie mai informată cu privire la viitorul lor profesional. Cum? Alături de o colegă, a gândit platforma BWay, prin intermediul căreia adolescenții vor fi ajutați de studenți să-și aleagă facultatea potrivită. Cu ajutorul aplicației elevii pot să se înscrie și la evenimente de prezentare a facultăților și să ia legătura cu viitorii profesioniști din domeniu pentru a le împărtăși din experiențele lor. Proiectul lor a ajuns în finala competiției pentru start-up-uri în domeniul educației Innovators for children.
Știm că după o vacanță binemeritată, cu cozonac și salată de boef, este mai greu să reveniți la manualele școlare, exerciții și eseuri. Dar Bacul se apropie, așa că noi continuăm cu planurile de învățare pentru examene. Astăzi, profesoara Gabriela Nedelcu vă ajută să mai puneți câteva piese în puzzle-ul istoriei de Bac: Evul Mediu, Vlad Țepeș, Mircea cel Bătrân, autonomiile locale.
Poate este o amintire falsă, nu știu, dar tind totuși să cred că într-unul dintre manualele din clasele primare exista o povestioară despre un băiat care, trecând pe lângă un om din sat, nu i-a dat binețe, iar acesta i s-a adresat căciulii cu proverbul pe care cred că mai toți îl cunoașteți. Privind în urmă cu experiența omului de la catedră, îmi spun că povestirea cu pricina (dacă o fi existând) avea caracter moralizator și viza dezvoltarea unor atitudini, într-o vreme în care nu se vorbea despre modele curriculare, despre competențe, despre dezvoltare personală, într-o vreme în care se implementau programe analitice, iar manualul era unic și sfânt, într-o vreme în care respectul...