
Este reporter la DoR și a coordonat rubrica EduDoR și seria de evenimente DoR Live. E interesată de educație și justiție socială.

Când a început anul școlar, am lansat a doua temă din cadrul proiectului de jurnalism de soluții REZOLVAT - literația. Fără ca acest cuvânt să fi intrat în DEX încă, este totuși folosit în politici educaționale și cancelarii. Vorbim de abilitatea de a înțelege un text și a folosi informațiile din el, abilitate necesară la toate disciplinele. După trei luni, adunăm cele trei podcasturi și 11 articole într-un kit cu soluții pentru creșterea nivelului literației elevilor.
Am citit multe (am vrea să spunem toate, dar poate că nu e așa) comentarii la articolele pe care le-am publicat în „Școala 9”. Unii dintre cititorii noștri ne-au dat dreptate, alții ne-au înjurat, a fost și o categorie care ne-a recomandat să mergem în școli să vedem care este realitatea (deși în fond noi nu am părăsit niciodată școala, deci transmitem de la fața locului). „Dacă doriți o recredibilizare a învățământului de ce scrieți asemenea articole?” ne-a întrebat cineva.
Americanca Brandi Bates, fondatoarea Bibliotecii Copiilor „Din loc în loc”, la Lupeni, Hunedoara, s-a încăpățânat ca în pandemie să organizeze o tabără virtuală. Brandi este și cea care, în urmă cu 20 de ani, a adus în orășelul de pe Valea Jiului plăcerea lecturii împreună, cu voce tare, părinți și copii laolaltă. Brandi povestește pentru Școala 9 cum 39 de participanți, de la doi la 58 de ani, au reușit să spargă barierele online-ului la atelierele de hârtie, de caligrafie, de linogravură sau la cele de făcut pâine cu maia. Iată povestea sa!