Alte articole

Clasă

Olimpică la latină, viitoare studentă la Drept: „Și în Imperiul Roman au existat crima, cauțiunea, furtul. Avem multe de învățat de la cei din urmă”

de Corina Dimitriu

Ioana-Roxana Popa este elevă în clasa a XII-a la Colegiul Național „Costache Negruzzi” din Iași și unul dintre foarte puținii elevi români olimpici la limba latină. Eleva respinge denumirea de „limbă moartă” dată unei limbi care stă și azi la originea comunicării din atâtea țări. Studiind latina, Roxana a înțeles în profunzime cum funcționau societățile de demult și a constatat cu uimire că nu s-au schimbat atât de multe față de secolul 5 î.e.n.  

08.12.2021
Laborator

Medic pediatru, despre Covid-19 la copii: „În momentul de față focarele pentru copii sunt în școli și în grădinițe”

de Andreea Archip. Foto: Dumitru Angelescu

404 copii sunt internați în spitale cu Covid-19, 38 dintre ei la terapie intensivă. Dacă la începutul pandemiei, cei mici făceau forme ușoare ale bolii, acum luptă mai greu cu boala. Evelina Moraru, medic pediatru cu o experiență de peste 40 de ani, a explicat pentru Școala 9 cum se manifestă tulpina Delta la copii și ce ar trebui să facă părinții când identifică orice fel de simptome.

 

17.10.2021
Clasă

Mărturiile a trei medici școlari despre testarea copiilor: „Nevoia ne depășește puterile, pentru că suntem prea puțini“

Florinela Iosip

Ministerul Sănătății trebuia să suplimenteze numărul de medici și de asistenți medicali în cabinetele școlare cu 33%, respectiv cu 15%, până la finele anului trecut. Dar nici în prezent nu s-au organizat concursuri pentru aceste posturi, iar cele rămase libere, în urma pensionării altor cadre medicale din școli, nu pot fi ocupate, spune Daniela Rajka, președintele comisiei de medicină școlară din cadrul Ministerul Sănătății. Am vorbit cu ea și cu alți doi medici școlari despre provocările pe care le întâmpină în contextul creșterii numărului de infectări din școli și din întreaga societate. 

14.10.2021