Patrick-Joshua Biro s-a născut pe 13 decembrie 2000 și crede în împletirea dintre știință și solidaritate umană. A absolvit în 2019 Colegiul Național „Mihai Eminescu” Oradea, iar în timpul studiilor liceale a obținut Premiul al II-lea (2017) și Mențiune (2018) la Olimpiada Națională de Istorie. Tot atunci a început să se cristalizeze și pasiunea pentru scris, primind în 2018 premiul High Commendation la concursul internațional de eseuri al Institutului "John Locke" din Oxford.
În 2022 a absolvit specializările de licență Fizică Medicală și Istorie la Universitatea Oradea, iar în 2024 a absolvit un masterat în domeniul Fizicii Medicale la aceeași universitate. Perioada aceasta a fost începutul dorinței sale de a învinge superficialitatea în educație, punând accent pe ceea ce elevii vor avea de oferit mai bun în viitor. Pe baza experienței sale cu elevii în timpul scrierii disertației, a scris cartea „Dincolo de manual: explorări didactice în fizica atomică, nucleară și medicală”, publicată în 2025.
Este voluntar de la 14 ani în domeniile social și educațional, coordonând printre altele un proiect de mentorat științific pentru studenții din domniul STEM în 2024. Mizează pe colaborarea precisă, umană, făcând parte și din proiectul Biotop Academy care presupune explicarea unor lecții pentru Bacalaureat. Este un om care învață despre plictiseală de la alții și rămâne recunoscător pentru eforturile celor care au rămas alături de el. Crede în învățarea cu sens mai mult decât în monologuri și nu are cum să uite de unde a plecat.
În timp ce legea care impune certificatul verde obligatoriu la locul de muncă este dezbătută în comisiile Camerei Deputaților, alte țări au introdus deja regula vaccinării obligatorii a anumitor categorii profesionale: profesori, doctori sau funcționari publici. Italia este prima țară din lume care a impus vaccinarea obligatorie la locul de muncă, la stat sau la privat. A început însă cu restricționarea profesorilor de a intra în clasă fără certificat din septembrie, când a început școala. A fost urmată de alte țări, precum Ungaria, Israel, Noua Zeelandă, regiuni din Australia, state din SUA.
Din totalul de 2.9 milioane de elevi câți sunt în România, 2,1 milioane participă la orele de religie, potrivit unor statistici puse la dispoziția Școala 9 de Ministerul Educației. Pentru aceștia părinții au trebuit să depună o cerere că vor să frecventeze această oră.
Am 23 de ani și sunt învățătoare în una din cele mai mari comunități compacte cu origini rome din Europa, unde curierii nu vin pentru că aici sunt „oameni răi”. Am în clasă 24 de năzdrăvani, pe care încerc să-i motivez să vină la școală în fiecare zi. „Ești cea mai bună doamnă”, îmi spun mereu. Uneori de mai multe ori pe oră. Nu pot să aleg un moment petrecut în acești doi ani pe care să îl povestesc. Nu știu dacă am fost mai mândră de ei atunci când au citit primul cuvânt sau atunci când am mers la teatru, iar cei de acolo ne-au zis mirați: „ce cuminți sunt!”