EDUCAȚIA ÎN LUME. Cum și-au dezvoltat competențele digitale copiii dintr-o tabără de refugiați, încă dinainte de pandemie. Universitatea Cambridge scade exigențele la admitere pentru studenții afectați de pandemie

EDUCAȚIA ÎN LUME. Cum și-au dezvoltat competențele digitale copiii dintr-o tabără de refugiați, încă dinainte de pandemie. Universitatea Cambridge scade exigențele la admitere pentru studenții afectați de pandemie

Copiii dintr-o tabără de refugiați din Irak și-au dezvoltat competențe digitale, folosind doar telefonul, înainte ca toată planeta să treacă la învățarea online din cauza pandemiei. Anglia încearcă să găsească alte metode de testare a liceenilor pentru a înlocui examenele oficiale care au fost anulate de criza COVID. Australia nu are suficiente educatoare, iar psihologii din SUA avertizează că și adolescenții pot avea depresie sezonieră.

17.01.2021

Florinela Iosip

Irak. Cum au reușit să facă față învățării online copiii dintr-o tabără de refugiați sirieni


În martie anul trecut, când întreaga Planetă a trecut la școala online, profesorul irakian Mohammad Hameed și elevii săi din tabăra refugiați Arbat, din Kurdistanul Irakian, erau deja pregătiți. Chiar dacă nu aveau săli de clasă dotate cu echipamente moderne, nici măcar cu laptopuri, aveau ceva mai important: alfabetizarea digitală, scrie The Hechinger Report.


Studenții lui Hameed sunt participanți la diferite programe organizate de Hello Future, o organizație nonprofit, care lucrează cu adolescenți refugiați pentru a reduce decalajul educațional prin predarea alfabetizării digitale, a gândirii critice și a spiritului antreprenorial.


Aceste abilități nu numai că extind peisajul educațional al elevilor, dar pot să crească șansele de angajare, a explicat Charlie Grosso, director executiv al Hello Future.


În urmă cu doi ani, copiii nu știau să folosească telefonul decât pentru Facebook, WhatsApp, Instagram și Youtube. Însă până în luna martie a anului trecut deja învățaseră cum să folosească Google pentru a găsi informațiile de care au nevoie, cum să verifice știrile, cum să creeze prezentări online, cum să răspundă „profesionist“ la mailuri, dar și cum să folosească Google Docs, Google Sheets sau Google Drive.


Anglia. „Mini-examene” în loc de examenele oficiale, care au fost anulate


Elevii de nivel A și de nivel GCSE (liceu) din Anglia ar putea susține „mini-examene“ în locul examenelor oficiale, care au fost anulate săptămâna trecută din cauza pandemiei, scrie BBC.


Gavin Williamson, ministrul britanic al educației, a explicat într-o scrisoare adresată Autorității de reglementare a examenelor că aceasta măsură îi va ajuta pe profesori să acorde în continuare elevilor „notele meritate“.


În plus, oficialul ia în calcul posibilitatea de a pune la dispoziția profesorilor tipuri de sarcini sau de lucrări pe care aceștia să le folosească pentru a-i evalua cât mai corect pe elevi. 


Totodată, ministrul și-a luat angajamentul de a nu mai folosi un algoritm pentru a determina notele elevilor, după ce vara trecută mecanismul a cauzat mai multe erori din cauza cărora elevii și profesorii au protestat.


Anglia. Universitatea Cambridge scade exigențele la admitere pentru studenții afectați de pandemie


Universitatea Cambridge va oferi la înscrierile de anul viitor 50 de locuri unor studenți din medii dezavantajate și care nu îndeplinesc cerințele actuale de admitere. Este vorba de tineri care au fost mai afectați în pandemie din cauza stării de sănătate sau din cauza sărăciei.


În prezent, pentru ca un absolvent de liceu să intre la Universitatea Cambridge are nevoie de cel puțin A*AA (peste 70 % din punctajul total), dar pentru elevii din medii vulnerabile li se va cere în 2022 să aibă cel puțin punctajul BBB (peste 50% din punctajul total), scrie The Guardian.


Australia. Creșele și grădinițele, în criză de educatori

Centrele de îngrijire a copiilor din Australia suferă de mai mulți ani de penurie de personal, iar în contextul pandemiei problema s-a agravat. Mulți lucrători din domeniul îngrijirii copiilor și-au dat demisia după ce părinții și-au retras copiii din centre din cauza riscului de infectare cu SARS-CoV-2, scrie The Conversation.

Într-un sondaj din 2016 realizat pe un eșantion de 1.200 de educatori și de profesori din învățământul preșcolar, unul din cinci respondenți a spus că intenționează să renunțe la locul de muncă într-un an. Motivele invocate de aceștia: salariile mici, lipsa de apreciere și pierderea de prea mult timp cu hârtiile.

SUA. Consiliul Educației din Los Angeles a declanșat litigii împotriva guvernatorului Californiei, fiindcă nu a suplimentat bugetul pentru școli


Consiliul de Educație din Los Angeles a fost de acord să autorizeze litigiile împotriva planului de redeschidere a școlilor al guvernatorului Gavin Newsom. Mai exact, reprezentanții Consiliului reclamă că școlile care n-au în prezent posibilitatea de a se redeschide ar putea să nu beneficieze de noile granturi, spre deosebire de campusurile universitare, notează Los Angeles Times.


STUDIU Cum funcționează noua tulpină de coronavirus la copii


Cercetătorii de la Institutul de Sănătate Publică din Anglia arată că noua tulpină de coronavirus este mai contagioasă în rândul copiilor, dar cei sub 10 ani au de două ori mai puține șanse să se infecteze decât adulții, scrie The New York Times .

Cei între 10 și 19 prezintă un risc mai mare, dar cercetătorii spun că încă nu se pot trage concluzii. Pe de altă parte, aceștia avertizează că în lipsa măsurilor de protecție, rata de infectări în rândul copiilor va crește.

Psihologii americani avertizează că și copiii pot avea depresie sezonieră

Tulburarea afectivă sezonieră (SAD – Seasonal Affective Disorder) este un tip de depresie care are legătură cu schimbările dintre anotimpuri. De cele mai multe ori aceasta se manifestă în anotimpurile reci.

„Se poate dezvolta la copiii mai mici, dar se manifestă cel mai frecvent, la fel ca multe alte tulburări, în perioada în care începe pubertatea“, spune Margaret Cochran, psihoterapeut stabilit în California, citată de publicația The Huffington Post.

Și Sue Varma, profesor asistent clinic de psihiatrie la NYU Langone Medical Center, a observat că depresia sezonieră apare la copiii mai mari, peste 10 ani, și în special la fete. 

Foto Cover: Shutterstock

 

Florinela Iosip

reporter

Învață să cunoască oameni și să scrie din 2016. A lucrat la Realitatea TV, Adevărul și Libertatea, unde este reporter și acum. 

CUVINTE-CHEIE

copii refugiati, universitatea cambridge, educatie, educatia in lume, noua tulpina

Utilizăm cookie-uri și alte tehnologii similare necesare funcționării site-ului, analizării performanței, pentru a-ți oferi conținut personalizat după interese și preferințe, precum și pentru activitatea noastră de publicitate online. Detalii despre despre cookie-uri și gestionarea lor in Politica de Cookies
Accept toate cookie-urile