Peste 700 de profesori de informatică cer Ministerului Educației să introducă în programa școlară de liceu ore de programare elementară și algoritmi, la toate clasele, indiferent de profil. Toții elevi au nevoie de cunoștințe de bază în programare, spune pentru Școala 9 profesorul Emil Onea, vicepreședintele Uniunii Profesorilor de Informatică din România (UPIR). Reprezentanții elevilor și un consilier școlar din București sunt de altă părere.
Sunt Ramona, profesoară de limba franceză într-o comunitate din judeţul Ilfov şi, în fiecare săptămână, duc cu mine aproximativ 300 de copii, 300 de poveşti, 300 de înfrângeri, 300 de victorii. Alături de ei: Dragoş* de la clasa I care se plimbă prin clasă, Gabi de la a II-a care îşi împunge repetat colegul cu pixul în obraz, Raluca de la a III-a care vorbeşte încontinuu, Ianis de la a IV-a care cântă manele în timpul orelor şi înjură. Copii care nu ştiu să-şi gestioneze emoţiile, copii cu care nimeni nu stă de vorbă sincer şi autentic, copii care nu înţeleg la ce foloseşte şcoala. Dar de asta sunt aici.
Papa Francisc a transmis un mesaj video în cadrul evenimentulul Global Compact on Education care a avut loc la joi, 15 octombrie. Suveranul Pontif subliniază faptul că educația este antidotul natural al culturii individualiste și că este nevoie de o regândire a școlii, astfel încât să transmită valori potrivite lumii în care trăim. Papa Francis a reluat ideea „culturii deșeurilor”, tradusă ca fiind goana după material care distruge „fără cap și fără inimă” resursele Planetei, pe care o blamează.
„Educația este una dintre căile cele mai eficiente pentru a umaniza lumea și istoria”, a mai spus Suveranul Pontif, la întrunirea de la Pontificia Università Lateranense. Școala 9 redă fragmente din discursul său.